aupairtove.blogg.se

Memorial Day

Publicerad 2015-05-26 18:45:11 i Livet som au pair,

Hejsan! 
Igår var det som sagt Memorial Day och dags för mig att springa Ridgewood Run. Jag gick upp tidigt för att hinna äta frukost och fick sen skjuts av min värdpappa till starten i town. Vädret var helt perfekt måste jag säga. Mulet och knappt 20 grader så jag klädde mig i korta tights och t-shirt. Loppet som jag sprang var 10 km, men det ordnades även ett på 5 km och ett 1 mile run senare på förmiddagen. 

Trots att vi sprang så tidigt på morgonen så gick det hur bra som helst under hela loppet och jag blev så nöjd med min tid. Inte för att jag direkt tävlade eller hade något specifikt mål, men det är alltid roligt att se och jämföra med tidigare resultat och tider. Det enda tråkiga med loppet var att banan var på asfalt och väldigt platt hela vägen. Jag som är van att springa i skogen och speciellt Markaspåret med alla tusen backar saknade lite höjdskillnader och utmaningar under loppet. Men som sagt så var det väldigt roligt att springa lopp igen och jag älskar att bli motiverad av alla andra löpare! 





Efter loppet fick jag skjuts hem av min värdmammas värninna. Familjen var och hejade på, men de hade cyklat för att flera gator var avstängda pga loppet. 
När värninnan släppte av mig sa hon det roligaste och knäppaste jag hört på väldigt länge. "Det är så bra här i Ridgewood för man kan cykla överallt". HAHAHA ville jag bara svara för så är det verkligen inte! För det första så har alla här ganska dåliga cyklar, för det andra så finns det inga cykelbanor och för det tredje så ligger det en stor motorväg precis här som är lite knepig att korsa. Jag frågade först om hon skämtade och berättade sedan att hon skulle komma till Sverige och Örebro där man alltid cyklar, oavsett väder eller årstid. Tyckte dock lite synd om henne för det verkade som att hon tyckte de var så duktiga och hurtiga här i Ridgewood. Men kom igen, de vet verkligen ingenting om cykelkultur i det här landet, haha.... 

Senare på dagen träffade jag i alla fall Isabell och vi åkte och handlade lunch på Whole Foods och satte oss i Edgewater och njöt av utsikten av NYC. Sen tittade vi runt i lite butiker innan det var dags att åka hem. Isabell skulle iväg på bbq med sin värdfamilj och här hade de också grillning med jättemånga gäster. Gott och trevligt! 







Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela