aupairtove.blogg.se

En lugn helg i sikte

Publicerad 2015-05-30 15:02:36 i Livet som au pair,

 Bild från i måndags när jag hängde med Isabell i Edgewater. 
 
Hej på er! 
Nu har det gått några dagar och det är helg igen. Det är så mycket som hänt de senaste veckorna så den här helgen ska jag mest ta det lugnt, vila upp mig och catcha up livet lite hade jag tänkt. Igår kväll träffade jag en dansk tjej som heter Eva och vi gick på bio och såg Pitch Perfect 2, väldigt rolig film! 
I eftermiddag ska följa med värdfamiljen på tjejens dansuppvisning som är på killarnas skola. Det är nästan hela dansakademin som har uppvisning så jag tror showen håller på i ca 2 timmar. Även om mitt värdbarn bara är med i en dans så ska det bli kul att se alla andra barn och speciellt de alldra minsta som är typ 4 år och supersöta. Senare ikväll så ska föräldrarna ut på middag så jag ska jobba och hänga med mellankillen och tjejen. 
 
Nästan hela vekcna här har vi haft sol och det har varit så fuktigt och varmt. Jag har badat i poolen och klätt mig i shorts varje dag. Jag bara älskar den amerikanska våren/sommaren och tycker faktiskt lite synd om er där hemma i Sverige som har kylaoch regn. Det är svårt att förstå att det bara för ca 2 månader sen var vinter här, sen blev det vår i 3 veckor och nu är det sommar. Och om jag förstått det rätt så kommer det bli ännu varmare i juli-augisti... verkligen tur att det finns en pool här på baksidan! 
Tyvärr så ska det regna i början på nästa vecka och eventuallt imorgon, men jag hoppas ändå att jag kanske kan ta mig in till city en stund och bara hänga runt. Vi får se vad som händer helt enkelt. Nästa vecka är det redan juni också och bara ett par veckor kvar tills Moa med familj kommer till NYC, helt galet vad fort tiden går.
 
Nu ska jag kolla flygbiljetter och planera resemånad, så spännande!!
Puss och kram! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela