aupairtove.blogg.se

Jag älskar sommaren

Publicerad 2015-06-14 16:37:15 i Livet som au pair,

God förmiddag! 
Vädret här är helt underbart så igår åkte jag och Matilda hem till hennes värdmorfar och hans fru. De har ett superstort och fint hus med världens lyxigaste baksida. Stor pool, ett litet bastuhus, utekök med gasolgrill, jättesköna solstolar, stor matplats med bord och stolar, en tennisbana, en liten golfgreen där man kan stå och putta och till och med en TV utomhus (!!). Verkligen ett amerikanskt lyxhus! Så vi hängde vid poolen nästan hela dagen med morfarn, frun och Matildas värdfamilj, blev bjudna på gillade hamburgare och hade det så skönt. Det kändes verkligen som att vi var på utomlandssemester. I framtiden önskar jag att jag också hade råd att bygga mitt eget drömhus med egen pool och allt. När jag gick in i köket fick jag nästan en chock, det var så stort och lyxigt! Kanske inte så ljust och fräsht som alla vill ha det i Sverige, men man kunde verkligen se att det var välbetalt och dyrt. Har man pengar så har man, haha! 
 
 
 
 
De hade också en jättefin hund som ville leka mest hela tiden. 
 
På kvällen åkte vi till Garden en stund och jag hittade ett linne, ett par shorts och en svart byxdress som jag letat så länge efter. Sen åt vi middag i food courten och jag testade ett nytt falafelställe som nyss öppnat. Måste säga att jag ätit bättre falafel, men det var helt klart godkänt, dessutom fick man fetaost till, mums! 
 
 
Kram och puss! 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-06-14 20:22:27

Bara lite avundsjuk.....😁 men du är verkligen värd lite lyxliv.
Puss mamma

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela