aupairtove.blogg.se

Iced Matcha Latte

Publicerad 2015-06-26 18:07:32 i Livet som au pair,

Hej! 
Återigen fredag och det ska bli skönt med en ledig helg. Veckan som vait har sett lite annorlunda ut eftersom barnen gick på sommarlov förra veckan. Jag kan inte säga att jag jobbat heldagar för de har ändå varit väldigt sysselsätta med aktiviteter, playdates osv. Men jag har inte haft lika mycket fritid på dagarna som jag normalt sätt är van vid. Nästa vecka så börjar som sagt i alla fall tjejen och mellankillen på day camp och då kommer nog de vanliga rutinerna tillbaka. 
 
Veckan har i alla fall bjudit på fint väder alla dagar, några cykelturer med barnen, bad i poolen, tandläkarbesök för hela famlijen, några träningspass och ett par starbucksdejter med Bea och Eva. Jag testade en iced matcha latte som jag letat efter ett tag och den smakade helt ok. Grönt te är nog egentligen inte min favorit, den ser helt enkelt godare ut än vad den är, men jag kan nog vänja mig vid smaken och i detta väder har en iskall drycka varit en riktig lifesaver. 
 
 
Cykeltur till the duck pond
 
 Iced matcha (green tea) latte
 
Ikväll ska värdfamiljen åka bort och kommer inte hem förrens sent så jag passade på att bjuda in Bea och Isabell för en myskväll. Vi ska laga tacos, prata massor och bara hänga. Hoppas ni får en bra helg allihop! 
Kram! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela