aupairtove.blogg.se

Söndagsbilder från ett svettigt city

Publicerad 2015-06-16 23:48:50 i Livet som au pair,









Hej! 
Här är några bilder från min dag i city i söndags. Märkligt att där det nu är ett litet minitivoli med karuseller var det is och skridskobana för bara några månader sen. Kul att få uppleva New York under flera årstider tycker jag.
I alla fall så träffade jag min vän Lucia och hennes kusin, de är på semester här i några veckor så då passade vi på att ses. Vi gick till Hillsong Church på deras service/möte och det var sjukt häftigt. Hillsong är ett jättestort lovsångsband som jag lyssnat mycket på så även fast just de inte spelade när vi var där så var det kul att gå på ett av deras kyrkas möten. Och han som pratade var så bra, vilken inlevelse och tro! 

På eftermiddag gick vi mest runt i Central Park, letade skugga och kollade en stund på en baseball match som pågick i en del av parken. Det var så, ursäkta mig, fruktansvärt varmt och fuktigt i söndags så jag blev helt trött i huvudet och orkade nästan inte göra någonting. I vintras var det svårt att förstå att det ens kunde bli sommar i New York och speciellt så här varmt och svettigt. Men men, jag föredrar i alla fall värme framför kyla så jag ska absolut inte klaga. 

Luftfuktigheten har fortsatt hålla i sig och till och med blivit lite värre med tanke på att det regnat en del de senaste dagarna. Jag har jobbat som vanligt igår och idag, hunnit träffa både Lidi och Eva (den danska tjejen), tränat, handlat mat och hängt med kidsen. På torsdag slutar barnen skolan så resten av veckan och nästa vecka kommer se lite annorlunda ut innan de börjar day camp veckan efter det. Bland annat väntar poolparty med tjejens kompisar och High School graduation för barnens kusin, det ska bli kul! 
På tal om roliga saker så bokade jag igår en flygbiljett till resemånaden och önskade mina datum för flyg hem till Sverige. Känns så sjukt overkligt att jag snart kommer få ett exakt datum för när jag kommer hem! 
Annars längtar jag mest till Midsommar som är på fredag, det kommer bli riktigt kul hoppas jag. Och dessutom väntar baseball match på lördag med Lindborgs. Livet känns rätt bra just nu! 

Kram! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela