aupairtove.blogg.se

Finbesök och baseballmatch

Publicerad 2015-06-23 22:15:41 i Livet som au pair,

I lördags hade jag ställt klockan ganska tidigt för att äta brunch med Moa, Max, Mia, Bengt och Simon. Det var så roligt att träffa de alla igen, man förstår inte riktigt hur mycket man saknar vänner och familj förrens man verkligen träffas. Självklart gick vi till mitt favoritställe och åt den obligatoriska avocadotoasten. 
 
 
 
Vi promenerade sedan runt på den sydvästra delan av Manhattan, kollade in Chelsea Market, gick the High Line (som bara blir grönare och grönare för varje gång jag går där), åt lunch i Little Italy och strusade runt en stund i Soho. På kvällen var det dags att gå på baseball och heja på New York Yankees. Väldigt cool upplevelse att vara på den enorma arenan och när jag lärt mig lite mer om spelet så var matchen faktiskt rolig att kolla på, i alla fall den första 2 timmarna. I slutet blev både jag och Mosan lite trötta och uttråkade, men Yankees vann i alla fall så vi kunde åka hemåt nöjda och glada. 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela