aupairtove.blogg.se

What a great Sunday

Publicerad 2015-06-01 03:02:00 i Livet som au pair,

Jag kom in till city vid 12-tiden ungefär och så bestämde jag mig för att promenera hela Broadway ner til Soho. Till min förvåning var det soligt och otroligt varmt ute så jag blev genast svettig och törstig. Som tur var hade jag med mig vatten, men fick ändå pausa ibland och gå in i någon butik bara för att kyla ner mig med lite luftkonditionering, haha. 
När jag gick kände jag mer och mer hur mycket jag verkligen komma sakna New York när jag kommer hem till Sverige igen. Det har nästan blivit som mitt andra hem och det kommer vara så konstigt att inte kunna hänga där när jag vill längre. Måste bli bättre på att njuta och ta till vara på det mina sista månader! 
 
En matmarknad jag passerade.
 
 
Till slut kom jag fram till mitt mål och jag köpte äntligen en ryggsäck från Fjällräven som jag velat ha så länge. Sjukt praktiskt och skönt att bära runt på när man ska gå långt och inte orkar ha en axelväska som skaver eller gör ont. 
 
Det fick bli en svart, ganska enkel modell, men jag är så nöjd! 
 
 
Efter mitt lyckade inköp gick jag norrut igen till Washington square park där jag skulle träffa Sofia och hennes kompis Julia. 
 
 
 
 
Vi flydde undan en liten plötslig regnskur och hittade detta mysiga café i Greenwich Village. 
 
 
Där satt vi ett tag och pratade och hade det jättetrevligt. Jag åt även den mest fantastiska macka jag någonsin smakat. Toast med massor med avokado, minitomater, fetaost, olivolja och ett posherat ägg. Hur gott som helst! 
 
 
 
Vid 5-tiden tog jag bussen hemmåt och det spöregnade hela tiden fram tills att jag skulle gå av så jag slapp promenera och bli dyngsur, tack vädret! Kom hem en snabbis, bytte om och åkte därefter till Cheesecake Factory för att äta middag med Isabell och en tjej som heter Amanda. 
 
 
En riktigt bra söndag har jag haft och nu väntar en 4-dagars jobbvecka innan det på fredag bär av mot Niagarafallen. Hoppas ni får en bra vecka, kram! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela