aupairtove.blogg.se

Beautiful Central Park

Publicerad 2015-06-24 19:12:43 i Livet som au pair,

I sönadgs vaknade vi till ett soligt, varmt och fuktigt NY. Jag fick plats att sova i Lindborgs hyrlägenhet så jag slapp åka hem till Ridgewood och komma tillbaka sen på morgonen, tack så mycket! 
 
Vi spenderade i stort sätt hela dagen med att promenera runt i Central Park. Det är verkligen så vackert där och jag älskar det mer och mer för varje gång jag besöker parken. Det är oftast fullt med folk där så det finns alltid något eller någon att titta på, joggare, inlinesåkare, dansare, musiker eller krocketspelande pensionärer. Vi gick in i den nordvästra delen och promenerade rakt igenom parken för att sedan gå söderut till Strawberry Fields och till slut komma ut vid 5th Ave i det sydöstra hörnet. Det var vissa delar jag aldrig hade varit i förut så det var roligt att bland annat se den stora sjön och få lite mer koll på parkens geografi. 
 
 
 
 
 
 
 
 
Hejhej sköldpaddorna! 
 
 
När vi kom ut ur parken vandrade vi 6th Ave söderut och gick då igenom en stor street fair där det såldes allt från kläder, solglasögon till friterad glass och majskolvar. 
 
 
 
Sen blev det tyvärr dags att säga hejdå för den här gången. Jag skulle ta bussen till NJ och den andra stanna kvar i NYC ett par dagar och sedan vidare till Florida. Det är alltid lite sorgligt att ta farväl, speciellt efter en sån bra helg, men det är faktiskt inte så lång tid kvar tills jag kommer hem till Sverige igen. Jag fick faktiskt ett mail förra veckan om att mitt flyg till Stockholm nu var bokat, vilken overklig känsla! 

Nu väntar jobbveckor tills mamma och Elin kommer i Augusti, men jag gillar det. Allt blir så mycket lättare på sommaren och nästa vecka börjar barnen på day camp vilket betyder att jag blir ledig på dagen från 8.30 till 4.15. Man kan helt klart säga att jag har ett ganska skönt au pair-liv. Dessutom är det varmt och soligt så det finns inte alls så mycket att klaga på! 
Hoppas värmen kommer till Sverige snart också. Puss och kram på er! 
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-06-25 18:57:49

Älskade lilla troll! Härligt att höra att du haft en så bra helg. Tur att vi har en storfamilj som du kan få besök i omgångar.
Mindre än två månader kvar tills vi kommer!!!
Puss mamma ❤️❤️❤️

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela