aupairtove.blogg.se

4th of July!

Publicerad 2015-07-06 21:06:46 i Livet som au pair,

Hej vänner! 
Återigen hemma efter en superbra helg. Jag har spenderat den hos Emma och vi har ungåtts med Bea, Hanna och en ny tjej som heter Linnea. Hon har bara varit här i ca 2 veckor så det var jätteroligt attprata med henne och berätta massa om New York coh au pair-livet. Man förstår verkligen att man lärt sig mycket och att det hänt en del på 10 månader. 
 
I lördags var det 4e juli och USA:s självständighetsdag. Det firas vanligtvis med parader, grillkvällar, partyn och såklart fyrverkerier. Redan i fredags kväll åkte vi till en fin strand nära där Emma och Hanna bor för att kolla på fyrverkerier. Där fanns också ett litet tivoli med bergodalbanor, karuseller och minigolf. 
 
 
 
 
På lördagen åkte vi först runt med bilen och gjorde massa ärenden och handlade mat. Sen hängde vi hemma hos Hanna, badade i poolen trots att det regnade lite och lagade middag, grillad kyckling med potatis och bea-sås. 
 
 
 
Sedan åkte vi in till city för att återigen kolla på fyrverkerier. De sköts över East River så vi tog en subway ner till Brooklyn Bridge Park där vi lyckades få de bästa platserna någonsin trots att det var hur mycket folk som helst. Vi hamnade vis räcket precis framme vid vattnet och hade en magisk utsikt över Manhattan. 
 
 
 
 
När det till slut blev mörkt startade fyrverkerierna och WOW vad häftigt det var. Jag älsker fyrverkerier och med denna utsikt kändes det som att man var med i en film, så overkligt och magiskt vackert. Det höll på i nästan 40 min, men det kändes som att det gick betydligt fortare. Bästa fyrverkerierna jag någonsin sett, denna upplevelse kommer jag aldrig att glömma! 
 
 
 
 
 
 
 
 
Första 4e juli-firandet, men säkert nog inte det sista för min del. Kommer nog dock bli svårt att toppa detta...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela